Händelserik dag i skolans tecken

Fick sovmorgon. Gjorde en hemsk intervju på tio minuter som spelades in. Fiktiv såklart. Handlade om att skolan fifflat med pengar och åkt till Italien och gått på strippklubb. Köpt hemleverans från Systembolaget osv. Men gubben hade ju svar på allt. Bra övning. Sen satt han och roade dem andra lärarna om hur vi gått på lite för mycket av de han sa. Han är teaterlärare och hade en ny roll planerad för varje elev. Sen tog jag en timmes promenad i skogarna vid skolan för att rensa skallen innan kommunfullmäktigemötet. Ett möte som till vissa delar gjorde mig upprörd för att människor tänker så skevt. Sen hörde jag lite fel emellanåt eftersom min hjärna ville liva till de hela lite. Trodde dem sa ...nåntingblabla... "Röka på" och jag höll på att dö av skratt och fick kämpa för att dra på min allvarliga teatermask.

 

 


Dina ord




Namn:
?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Skriv här!

Trackback
RSS 2.0