Ridningen

Ridit idag på grusväg och skogsstig, lite galopp blev det och Myskur var jättepigg!
Efter ridturen fick dem käka sina mineraler och morötter en stund sedan tog jag ut honom i paddocken och tränade horsemenship med hjälp av Emelie.

Flytta för tryck (bakdels vändning om man sitter på hästryggen)
Ledarroll Hästen ska gå på ett visst avstånd bakom ledaren. Stanna när du säger till, svänga när du svänger och komma in till dig när du visar att, nu är det okej att gosa.

Han gör stora framsteg och är jätteduktig =)


Dina ord
Postat av: Mimmie

Va roligt att träna Horsemenship det skulle jag också vilka kunna ! :)

2008-12-15 @ 20:01:11
URL: http://mimmiesvensson.blogspot.com
Postat av: Mimmie

sv; jaa det förstår jag att du tycker :) jaa skulle vara jätte roligt att gå och lära sig mer, men jag känner att jag just nu inte har någon användning av det eftersom jag inte har en egen häst, kanske bli aktuellt om jag nån gång i fram tiden skaffar en :) hihi det är jätte svårt att hitta klännig tycker jag för jag är så kräsen :P

2008-12-16 @ 09:47:10
URL: http://mimmiesvensson.blogspot.com




Namn:
?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Skriv här!

Trackback
RSS 2.0