Ridning


Hunnit vara i stallet idag innan skolan, börjar 14.20 så passar på att skriva lite här =)
Idag var jag ensam och red.
Vi började med att rida en kvart i paddock, det räcker för honom just nu, sen tar det tvärstopp i huvet på honom. Jag har inte ridit i padock på snart ett halvår, så jag repeterar det jag lärde mig för min instruktör i våras.
Volter med huvudet i lätt böjning inåt, serpentiner byta böjning på mitt och sist på stor vot igen där jag ska få honom att gå sakta, sakta fram. Det är början till att han ska kunna trampa under sig och jobba med bakdelen.
Det är bra för tölten för dem får en lättare front att jobba.

Kommer antagligen uppdatera detta inlägg när jag kommer på vad dem olika övn. är bra för.
Emellan vaje moment låter jag Myskur vila på lång tygel för att låta honom tänka igenom vad vi just gjort innan jag börjar med nästa.
Dem röda strecken i den fina padocken på bilden ska föreställa hästens kropp och börjning. Kroppen ska dock vara rakare och huvudet böjt.
Jag gör varje moment en till två gånger i varje varv.

När vi var klara i padocken efter en kvart tog vi en ridtur i skogen på ca 40 min. 
Bamse, Emelies hund, var med så helt ensamma var vi ju inte.

Dina ord




Namn:
?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Skriv här!

Trackback
RSS 2.0